
Tutoretza
Tutoretza planak ikastetxeetan funtsezko tresnak dira ikasleen garapen integrala bermatzeko. Hauek etapa guztietan aplikatzen dira eta ikasleen adinaren arabera moldatzen dira, euren beharretara egokituz. Tutoretza planaren barruan, ikasleen bizitzan garrantzi berezia duten gaiak lantzen dira, kanpo espezialistekin elkarlanean.

Orientazioa
Haur hezkuntzako etapan, orientazio taldeak arreta goiztiarrak eta prebentzio lanak burutzen ditu. Haur bakoitzaren garapen beharrak identifikatzeko, behaketa lanak egiten dira. Behar bereziak antzematen badira, orientatzailea, tutorea eta espezialistak (psikomotrizista eta logopeda) elkarlanean esku-hartzea abian jartzen dute.
Lehen hezkuntzako lehen urteetan, irakurketa-idazketa eta ulermena dira arreta nagusiak. Identifikatutako kasu konkretuei jarraipena egiten zaie, eta premia berriak antzemateko estrategiak garatzen dira. Adinak aurrera egin ahala, haurraren oreka, ikasketa-ohiturak eta bizikidetza zaintzen dira, bereziki berdinen arteko harremanak sustatuz.
DBH eta Batxilergoan ikasle bakoitzari bere ibilbide akademikoa diseinatzen laguntzea beharrezkoa da. Horretarako, orientatzaile akademikoaren figura ezinbestekoa da. Orientatzaile honek ikaslearen nahiak eta ezaugarriak kontuan hartuz, kanpoko informazioa bideratzen dio eta erabakiak hartzen laguntzen dio.

Orientatzaile akademikoak ikasle bakoitzaren interesak, gaitasunak eta helburuak aztertzen ditu. Horrela, ikasleen nahiak eta ezaugarriak kontuan hartuta, orientatzaileak ikasleari ibilbide egokia aukeratzen laguntzen dio. Prozesu honetan, ikasleen iritziak eta lehentasunak funtsezkoak dira, eta orientatzaileak hauek errespetatzen eta bideratzen ditu.
Familiek ere orientazio akademikoaren prozesuan parte hartzen dute. Orientatzaile akademikoak familiei beraien seme/alaben orientazio akademikoaren inguruan dituzten zalantza, kezka eta abarretan aholkularitza eman eta laguntza eskaintzen die. Honela, familiak informatuak eta lasaiagoak sentitzen dira, eta ikaslearen erabakiak hartzeko prozesua errazten da.
Orientatzaile akademikoak kanpoko informazioa bideratzen dio ikasleari, hala nola, ikastetxeetako eskaintza akademikoa, lan merkatuaren egoera edo beka eta diru-laguntzei buruzko informazioa. Honela, ikasleak erabakiak hartzeko momentuan informazio egokia eta eguneratua du eskura.