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Mohammad Farajallah DBH2ko ikasleekin; Palestinaren errealitatea lehen eskutik >

Irudia
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Mohammad Farajallah bisitan izan dugu eraikin nagusiko liburutegian. Cisjordanian jaiotako gonbidatuak Palestinak gaur egun bizi duen egoera azaldu die ikasleei, bere bizipen pertsonaletatik abiatuta.

Ikasturte honetan DBH2ko ikasleek Proiektu Komunitarioak ikasgaian Palestinaren egoera lantzea erabaki dute, horregatik, hitzaldi hau aukera paregabea izan da lehen eskutik han gertatzen ari dena ezagutzeko.

Mohammadek kontakizun indartsua egin du, telebistan ikusten dugun errealitatea ez dela berria azpimarratu du, eta gogorarazi du, bera Intifada garaian, 80-90eko hamarkadetan umea zela. Kontatu du beldurraren kontzeptua Palestinatik atera zenean sentitu zuela lehen aldiz, han bizi zena “normaltasun” gisa barneratua baitzuen.

Gazteen egunerokotasunaz ere jardun da: askok eskolara joateko aukerarik ez dute, eta eskolara doazenak, Israelgo armadaren kontrolaren menpe daude; egunero erabakitzen baitute sarbidea irekiko duten ala ez. “Palestinan, milaka gaztetxok nahiko lukete zuen egoera berean egon”, esan die gure ikasleei.

Mohammadek esan die argindar eta ur hornidura, herri batetik bestera joateko eskubidea... guztia dagoela Israelen erabaki arbitrarioen menpe.

Topaketa honek gure ikasleei aukera eman die gatazka humanitario baten atzean dauden pertsonen bizipenak ulertzeko eta elkartasunaren balioa sakontzeko.


Hemos recibido la visita de Mohammad Farajallah en la biblioteca del edificio principal. La persona invitada, nacida en Cisjordania, ha explicado al alumnado la situación que vive Palestina hoy en día, partiendo de sus propias experiencias personales.

Este curso, el alumnado de 2.º de la ESO ha decidido trabajar la situación de Palestina en la asignatura de Proyectos Comunitarios, por lo que esta charla ha sido una oportunidad excepcional para conocer de primera mano lo que allí está ocurriendo.

Mohammad ha realizado un relato muy potente. Ha subrayado que la realidad que vemos en televisión no es nueva, y ha recordado que él era un niño durante la Intifada, en las décadas de los 80 y 90. Ha contado que la primera vez que sintió el concepto de miedo fue al salir de Palestina, ya que lo que vivía allí lo había interiorizado como “normalidad”.

También ha hablado del día a día de las y los jóvenes: muchas/os no tienen la posibilidad de ir a la escuela, y quienes sí van están bajo el control del ejército israelí, que decide cada día si permitirá o no el acceso. “En Palestina, miles de jóvenes querrían estar en la situación en la que estáis vosotras y vosotros”, les ha dicho a nuestras/os estudiantes.

Mohammad les ha explicado que el suministro de electricidad y agua, el derecho a desplazarse de un pueblo a otro… todo depende de decisiones arbitrarias de Israel.

Este encuentro ha brindado a nuestro alumnado la oportunidad de comprender las vivencias de las personas que se encuentran detrás de un conflicto humanitario y de profundizar en el valor de la solidaridad.

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